Running Bootcamp

Een leuke mix van hardlopen en bootcampen. Door gebruik te maken van je eigen lichaamsgewicht en de natuurlijke omgeving is bootcampen nooit saai en zit elke training weer vol nieuwe uitdagende oefeningen

Running Bootcamp

We Run The City geeft ook running bootcamp trainingen. Een leuke mix van hardlopen en bootcamp oefeningen. Door gebruik te maken van je eigen lichaamsgewicht en de natuurlijke omgeving is bootcampen nooit saai en zit elke training weer vol nieuwe uitdagende oefeningen.

Bootcampen en Hardlopen

Running Bootcamp is de perfecte mix!
Bij Hardlopen Amsterdam hebben we gemerkt dat de combinatie van bootcampen en hardlopen de hardloopprestaties van menig hardloper hebben verbeterd. Running bootcamp maakt je in algehele zin sterker. Denk aan je core-stability, sterke enkels, benen en buikspieren. Deze verbeteringen dragen bij aan een betere coördinatie, stabiliteit en balans. Meer (spier)kracht betekent ook minder snel vermoeid, dus meer energie! Je zult merken dat je sneller bent op de korte afstanden en de duurlopen makkelijker gaan of dat je langer door kunt lopen.

Wat is Running Bootcamp?

Running bootcamp is een trainingscombinatie van kracht- en uithoudingsvermogen die buiten plaatsvindt in het park. Onder begeleiding van een ervaren bootcamp trainer krijg je iedere training een leuke mix van kort-intensieve conditionele- en krachtoefeningen voorgeschoteld.

Wat bootcampen zo leuk maakt is dat je de natuurlijke omgeving gebruikt als sportschool.
Zo gebruik je veelal:

  • Het lichaamseigen gewicht – push-ups, squats, planking, lunges
  • De natuurlijke omgeving – denk aan traptreden, een bankje of een boom

Deze elementen zorgen ervoor dat running bootcamp nooit verveelt en dat er regelmatig nieuwe leuke variaties van oefeningen aan de training worden toegevoegd. Met tussen iedere oefening een korte adempauze, werk je in groepsverband een circuitje af waarna je na ongeveer 60 minuten intensief bootcampen met een voldaan gevoel het park weer verlaat.

"Het doel van bootcampen is op een leuke en natuurlijke wijze het uithoudingsvermogen te verbeteren en je spieren te versterken. Dit helpt bij het bevorderen van je hardloopprestaties. "

Jong of Oud? Running Bootcamp is voor iedereen!

Bootcampen is voor iedereen. Waarom? Omdat je zelf de intensiteit bepaalt! Running bootcamp trainingen zijn verdeeld in low, medium en high intensity waarbij de trainer je per oefening een aantal reps (staat voor repetities, =herhalingen) meegeeft als doelstelling voor de workout. Vind je het aantal reps te makkelijk? Dan kun je automatisch de hoeveelheid opschroeven of juist verminderen als het te zwaar wordt. Het belangrijkste is dat je let op de uitvoering, zo voorkom je blessures. Op die manier blijf je gemotiveerd en is bootcampen geschikt voor iedereen! Je zult zien dat snel progressie boekt en sterker wordt.

Robert (36) – “Het was de hoogste tijd om mijn conditie te verbeteren. Ik heb een kantoorbaan en werd geconfronteerd met mijn uithoudingsvermogen toen de lift buiten gebruik was en ik de trap moest nemen. Bootcampen heeft mij niet alleen fitter gemaakt, ook mijn levensstijl is verbeterd. Ik vermijd nu roltrappen en liften en laat wat vaker de auto staan en pak de fiets.”

Waarom

  • Kracht & Conditie verbeteren
  • Afwisselende training
  • Altijd op eigen niveau trainen
  • professionele begeleiding

Resultaat

  • Combinatie van hardlopen en intensief trainen
  • Duur 13 of 15 weken 
  • ca 1 uur per week
  • €130,- of € 150,-

Startmomenten

  • Januari: 13 weken (€130,-)
  • April: 13 weken (€130,-)
  • September: 15 weken (€150,-)
  • Jaarkaart € 330,-

 

Jouw hardloop avontuur begint hier, meld je nu aan!

Schrijf je nu in! De Running Bootcamp cursus wordt op beperkte locaties gegeven en 
heeft drie startmomenten: in januari, april en september.

Wil je ook beginnen met Running Bootcamp? Meld je aan en stroom tussentijds in.

De volgende cursusperiode start in de week van maandag 10 januari. Blijf op de hoogte en ontvang een reminder wanneer het rooster voor het nieuwe seizoen online staat Het rooster voor de Running Bootcamp trainingen komt enkele weken voor de start van een nieuwe periode online! Wil je van ons een reminder ontvangen wanneer de inschrijvingen voor volgend seizoen geopend zijn? Klik dan op onderstaande button en wij brengen je op de hoogte.

Wil je meteen starten met Running Bootcamp? Schrijf je in en sluit direct aan bij de eerstvolgende training!

Bij Running Bootcamp is het uiteraard mogelijk om direct aan te sluiten bij één van onze groepen. Je kunt je hieronder gewoon aanmelden voor een Running Bootcamp groep bij jou in de buurt! Het tarief wordt aangepast naar het aantal resterende weken. Twijfel je over het niveau of heb je andere vragen? Neem even contact met ons op via het contactformulier, we helpen je graag verder.

Onze cursussen

Running Bootcamp

logo

Met de jaarkaart kan ik zo’n 2 tot 3 keer per week meetrainen

Arij: “Begonnen met hardlopen op mijn 20ste. Ik deed veel mee aan wedstrijden. Inmiddels is mijn belangrijkste doel om fit en in beweging te blijven. Met de jaarkaart kan ik zo’n 2 tot 3 keer per week meetrainen. Soms doe ik mee met Running Bootcamp”.

Loopanalyse

Een loopanalyse is een uitstekende manier om efficiënter te leren hardlopen.

Hardloopschema’s

Wil je rustig aan beginnen met hardlopen? We helpen je graag op weg met een schema voor 5 weken.